Jumaat, Julai 03, 2009

Bila Tapak Tangan Mula Terasa Gatal

Tapak tangan belah mana yang gatal tu???? Orang kata kalau tapak tangan belah kanan yang gatal, makanya nak masyukkkkk (pepaham sendirilah) dan kalau belah kiri pulak yang gatal, hmmm...apa ek! kalau tadi masyukkkk, ni keurrrrr lah kan....hahaha..entah apa2 punya istilah. Tak ada maknanya semua itu...

Tapak tangan saya gatal bukan disebabkan masyukkkk atau keurrrr tuuu... tapi sebab, dah mula rasa meroyan nak siapkan cross stitch. Banyak wip2 yang tertangguh. Orang sibuk nak siapkan langsir atau baju untuk RAYA yang lagi 3 bulan, saya sibuk nak siapkan cross stitch.

Bukan apa u olls...sebulan tak buat apa2 ni rasa cam hidup tak sempurna je...cheewahhh!!! bukan tak nak buat apa2, cuma tahap kemalasan terlalu tinggi bulan lepas. Novel tak sentuh langsung.....yang saya leka buat adalah bermain games....macam lawakkan tapi itulah kenyataan hidup saya bulan lepas...gilerr main games. kihkihkih...ada sape2 yang berperangai macam saya yang dah beranak 3 ni....kalah budak2...

Maka disebabkan itulah, lalu bulan ni, bermula dari hari ini saya telah menanamkan azam nak siapkan segala wip2 saya yang sangatlah bertimbun2. Kalau tak caya nanti saya tepek gambar kat sini....orang biasa buat azam awal tahun saya buat azam tengah tahun...tak kisahlah labu, janji... azam itu bagi menafaatkan kat diri saya.

Wahhhh!!! Macam bagus je berazam bagai, tapi entah sampai bilalah azam tu nak tercapai. Last2 nanti azam tinggal azam...tapi selagi keazaman tengah membara2 ni baik saya pulun habis-habisan. Saya ni kadang2 ada jugak buat perangai 'hangat2 dot dot' tu. Tak bole sebut...nanti berbau blog ni.

Cehhh!!! dah masuk bab merapu ni...maka dengan itu saya kenalah stop kat sini. Dan buat permulaannya saya nak siapkan wip yang kat bawah ni dulu. Saya start buat sebulan lepas saya berhenti kerja....hahaha...dah setahun saya berhenti. kunun2 time memula dulu, berazam nak siapkan dalam masa 2 bulan je tapiiiiiiiiiii....u olls tengoklah sendiri...hangat2 dot2.

chart ni free...saya download kat internet. Lagi 20% je tak siap. Sebelah kanan kat bahagian bawah tu tak siap lagi...Ni kalau buat tekun2...seminggu siaplah...wahhhh!!!! seminggu tuuu... tapi kita saksikan lah nanti macam mana ek!!!

Masa saya tengah sibuk kira kotak kat chart tu tadi, hb bersuara " dah mula baliklah bini saya ni jadi rabun ". Hb sajalah perli tu sebab tak ada satu pun cross stitch yang saya buat yang pernah siap...asyik beli benang, beli kain, beli chart tapiiii satu pun tak pernah lagi hantar kedai frame...kihkihkih...



2 sentuhan jemari:

ryn berkata...

uwaaaa jelesnyer... lin, raya tain ni tak yah ler gantong langsir baru, gantong cross stitch je yer hikhikhik
go go girl

ina @ nina @ infazety berkata...

lin mmg saje menjeleskan orang2 yang M ni....bagi suntik hormon rajin sikit....

gantong xs yaa.....ok gak tu...nnt lin amik gambor langsir tu ek...