Rabu, Mac 25, 2009

25 THINGS ABOUT YOU !!

Baru hari ni berkesempatan nak jawab tag dari cik thalhazlin. Sori ya dik....



25 THINGS ABOUT YOU !!
1. Anak, kakak, adik, isteri & ibu kepada 3 orang budak yang comey..
2. Suri rumahtangga sepenuh masa. (dah dekat setaun pegang title ni)
3. Pernah bekerja selama 15 tahun sebelum mengambil keputusan berhenti kerja.
4. Anak ke 3 dari 5 beradik. (2 pompuan, 3 lelaki)
5. Sangat suka warna hijau.( tapi tak semualah kena warna hijau)
6. Minuman kegemaran carrot susu.
7. Tahap kesabaran sangat tinggi. (ini bandingan ngan hb lah...hehe)
8. Cepat mengeluarkan airmata. Kadang2 bila terlalu suka pun airmata keluar.
9. Pendengar yang sangat baik (time keje dulu selalulah dengar prob. kawan, tapi tak pernah cuba tolong solvekan takut nanti makin teruk pulak )
10. Susah tido malam (paling cepat pukul 12.00. penah tido pukul 5 pagi) adakah saya tergolong dalam pengidap insomnia??)
11. Hobi ~ baca novel + wat keje-keje kraftangan (macam bagus je kan, pada hal yang tau cuma wat xs jer...haha...tak pe yang penting semangat!!!!)
12. Pemaaf (tak sampai hati sebenarnya - selalu sematkan dalam hati ~biarlah orang buat kita, jangan kita buat orang~ tapi tengok keslah eh!! buat masa sekarang belum pernah lagi berdendam dengan orang, tak maulah dendam2 ni...nanti hati sentiasa tak tenang...)
13. Tak suka orang penipu (selalu warning anak2 - walaupun salah, saya tak kisah dia orang mengaku, daripada dia orang tipu saya, lagi buat saya marah)
14. Susah sangat nak marah aka melawan kata orang (time keje dulu selalulah kena buli dengan bos, tu sebablah berhenti sebab dah tak tahan...hehe..)
15. Mood selalu berubah-ubah (ni memang tak boleh ubah ni...dah cuba ubah tapi tak boleh gak.
16. Sangat pandai simpan rahsia orang (tak caya u olls bole cuba..hehe).
17. Tak suka dipaksa & tak suka memaksa (kalau nak suruh saya wat sumthing saya tak suka orang tu paksa-paksa saya & saya pun tak suka paksa-paksa orang sebab kalau kita paksa-paksa nanti jadi tak ikhlas perbuatan tu)
Hhmmm...apa lagi eh!! Tinggal 8 lagi...thalha...cukup lah ek!!! akak dah tak boleh pikir dah ni...
Nak tag sape pulak eh!!! Tak payahlah tag-tag...sape-sape yang rasa nak buat bila baca ni, dialu-alukan....

6 sentuhan jemari:

nino mok berkata...

ada gak 17. akak jawab 11 aje.

sama la kita anak ketiga..anak ketiga penyabarkan!

yang no.8 airmata..itu pun sama ngan akak

no.9 pendengar, eh eh sama jugak..kwn2 suka cerita masalah

hah no.15 lagik la sama ina oiiii, mood berubah2...

soklan tambahan:
ina lahir berape hb and bintang ape?

PUAN THALHA : berkata...

haha. okay. uhu. besar pengorbanan tuh bila perempuan tinggalkan kerjaya demi keluarga. entah ek, saya macam tuh tak?
hehe. kak nestumstrawberry pandai ar tilik orang guna zodiac. saya pun memang suka dan agak percaya jugak dengan zodiak. ehehe ;p

Tanpa Nama berkata...

kak nestum....

banyaknyer persamaan kita...hukhukhuk...
ina lahir 29 Oct. bintang??? entah x penah cek...


thalha...

ms akak amik keputusan nk bhenti tu..sangatlah dup dap dup dap...
tapi lepas wat solat istikarah...alhamdullilah..keputusan yang tepat sekali... banyak sungguh HIKMAHNYA...amin...

nino mok berkata...

ina dan thalha,
kita seperti telah dijodohkan

ina lahir 29 okt
thalha 30 okt
akak 9 nov

patut ar cam same-same jer

syukor alhamdulillah kita mengikat tali silaratulrahim melalui blog.

Nurazimah berkata...

thank akak,join saya..kalau tak keberatan tinggalkan commentdan tunjuk ajar...x stitch akak cantik!!saya suka.

ina @ nina @ infazety berkata...

kak nestum...

betul ker kak...hehehe nnt bole lh celebrate sekali...potong kek 3 tingkat...

alhamdullilah kak..moga ikatan silaturahim ni berkekalan...amin...


nurazimah...

thanks 2u2 dik...nnt ya akak g wat lawatan kat blog. nak tunjuk ajar bab mana ya dik...akak pun bukan reti sangat ni...

xs tu mmg cantik, tapi sayangnya tak siap2...hukhukhuk...