Selasa, Mei 19, 2009

Ceritera Pesta Buku 2009 - Part 1

Baru ada kesempatan nak wat n3 pasal pesta buku yang dah selesai sebulan yang lepas. Ni kiranya macam cerita basi lah ek!!


Tak kisahlah kan, basi ke tak, janji tetap janji...


10 hari berlangsungnya pesta buku di pwtc...apa yang saya rasa?


1. Keterujaan tahap maksimum...selama ni setiap kali pesta buku saya hanya berpeluang menjengah sekali dua je..


2. Kepenatan tahap kalau tido bom meletup kat sebelah pun tak sedar. Penat u ollss...tak penah saya rasa sepenat 10 hari tu...


3. Kesakitan badan tahap rasa nak duduk kat kerusi Osim tiap2 malam..paling tak tahan sakit belakang dari paras pinggang sampailah ke tapak kaki...agaknya sebab berdiri terlalu lama kot..


4. Kesedihan paling melampau sebabnya....saya tak dapat nak sok sek sok sek ngan keng kawan...cukup tahap main lambai2 sebelah tiang je...ni paling haru biru saya rasa.


Hari Pertama - Jumaat


~ sure lah saya happy gilers kan...walaupun badan penat. Kami seramai enam orang, 2 pompuan 4 laki. Saya dan Kak As bertugas sebagai cashier.

~ Izzul & Izza orang pertama menayangkan muka. Rindunya ngan derang berdua. Lama sungguh tak ketemu. Izzul tengah preggy, sempat lagi saya duk usap2 pewot dia, mana tau next year saya punya turn pulak...aminnn...

~ Kak Noor, Nacha, Kak Notie...sape lagi ek...lupa dah weeiii...lama dah ni. akceli nacha & kak noor ni lalu kat depan booth, tapi dia tak prasan, saya ni duk teriak lah nama dia...hikihkih... sikit pun tak paling, ialah orang pun ramai & bising..tapi jupe gak akhirnya...rindu..rindu..rindu...

~ Wan..lama gak saya chit chat ngan dia. Kebetulan time dia datang orang tak ramai, bolelah gossip2 dua tiga benda...hahaha...

~ Akhirnya saya dapat jumpa dengan rose harissa @ nora ismail, tapi sayang kami tak bole nak chit chat lama2, tak bole nak wat sesi suai kenal ngan rose...insyaallah next year ya rose..ko turunkan ilmu novel ko tu, nanti aku bole wat novel cam ko, kan ko kata aku ni ada tulis novel sebelum ni... ps : ko jangan marah rose, sampai sekarang aku tak bole lupa ayat ko tu...


~ Saya dapat jupe kak lily haslina, kak Yati Berahim, Iejay Zakaria, Kak Nik yang selalu lepak kat NB Kara tu dan Kak Suraya dari NB Kara...ps : rindu nak usik2 ngan kak su.


~ Siapa lagi yang saya jupe ya hari pertama...hhhmmmm...sebulan dah nk kena refresh balik ni.

~ Kak Anim....kakak yang cumel ni saya jupe kat booth NB Kara...

~ Petang2 sikit bila orang tak ramai, saya lari kat bawah jap, kat booth Jemari Seni, jupe sape lagi kalau bukan jupe kak su, kak yah & nawwir...sape lagi ada kat booth JS ya...lupa lagi lah...erk!

bersambung di part 2



0 sentuhan jemari: