Rabu, Mei 20, 2009

Ulangtahun ke 14

Hari ni, 20 May 2009 genap 14 taun usia perkahwinan saya & hb.

Lama dah saya hidup dengan dia...alhamdullilah...kami berkahwin di usia muda...opsss...nak bukak hikayat lah pulak...tak pe tak pe...bukak sikit je ek!!!

Saya berkenalan dengan hb bulan Ogos 1992, tarikh jangan tanya..dah tak ingat dah u olls... tempat??? Adalah 'rahsia'. lawaklah kalau nak di pikir2 balik tempat tu...sape yang ngorat sape? Hehehe...sure lah hb yang ngorat sayakan...tak kan saya pulak nak mencemar duli...

Sebulan lepas berkenalan, hb tanya saya, sape dia di hati saya....uwahhhh!!!! cepat giler tanya soklan cepu cemas tu...ada ke patut???? cam mana saya jawab ek! Hahaha...opppsss time tu bukan saya gelak ek!!! saya terkedu, terkebil2, tercemas & macam2 ter lagi lah...standardlah kan macam yang biasa dalam novel shenta tu....bila hero berbicara hati & perasaan, mestilah heroin malu2 kushing...

Saya merapu dah ni....ni kalau hb baca sure dia cebik2 kat saya...tak ngaku dia yang mula dulu tu...

Nak kata time tu saya ada steady boypren tak jugak...time sekolah2 sebelum tu ada jugaklah... tapi tak de lah sampai jatuh shenta tahap cinta monyet tu kan.... takut oooo...mak saya dah warning siap2, jangan gatal2 nak bershenta2 time2 belajar ni...

Saya pun tak tahu perasaan saya macam mana kat hb time tu...ialahkan baru sebulan kenal, tapi memang contact tiap2 arilah, jumpa pun selalu sebab umah hb dekat ngan umah makcik saya (dulu time saya keje, saya duk menumpang umah makcik), kiranya pegi keje pun naik satu bas yang sama...& ofis hb dekat dengan ofis kakak saya. Boleh dikatakan seminggu tu, tiga empat kali jugak terserempak...



Nak dijadikan hikayat saya pun terimalah hb..ialahlah saya pun tak de terikat dengan sape2 time tukan....

Makanya & jadinya saya pun bercouple2 lah dengan dia...Kami seusia ya..sama2 muda remaja, tapi dah gatai...opppsss bukan gatai tapi jodoh ketentuan DIA.

Hb ni walaupun muda remaja time tu...bape ek umur kami time tu...hmmm 18 taun...dia sangatlah gentleman, sampaikan kegentleman hb tu amat2 menakutkan saya.

Lepas 3 bulan kami couple, hb sibuk nak bawak saya jupe parents dia...ada ke patut!!!! baru 3 bulan tu u olls.. ngerikan...macam2 alasan & ulusan saya mengelak...saya ni darah gemuruh tinggi tahap bole kena strok..kang tak pasal2 saya terpengsan kat depan parents dia, kan tak pasal2 turun saham jadinya!!! hahaha...

Saya memang rahsia dengan parents saya, cuma kakak sorang je yang tahu kami couple.. Nak di jadikan kisah, abah saya sakit..dari hospital kampung, kami bawa dia ke hospital tawakal.

Time ni memang saya dah tak bole nak ngelak dah...hb sibuk sangat nak gi jupe parents saya... ayooyoo time tu rasa cam mimpi ngeri je...entah macam mana nak reka alasan dah...ialah parents saya tak taukan...takkan tiba2 nak bawak hb mengadap pulak.

Tapi akhirnya hb berjaya jugak datang mengadap parents saya...time tu, entah macam mana perasaan saya...bercampur2 macam ABC tu...haha...saya just kenalkan hb sebagai KAWAN aje ngan mak & abah, tak cakap lebih2 pun...takutttttt!!!!!

16 March 1993, abah saya meninggal dunia. Saya tak sangka pulak hb datang sekali ngan parents dia...time tu memang dah sedey kan...tak tau nak kata apa dah...terharu pun ya jugak tengok penerimaan parents hb tu..

Panjang dah ni....u olls nak baca lagi ke??? tadi kata nak bukak sikit je..ni rasa macam dah tersingkap semuanya ni...

Dipendekkan cerita, 3 bulan lepas abah meninggal mak hb pulak meninggal, tapi sebelum tu saya dah dua tiga kali jugak jupe & pergi rumah dia. Hb kata, sebelum mak dia jatuh sakit adalah mak dia kata nak masuk meminang saya...mak hb suruh kami tunang dulu. Bila dah jadi macam tu (mak hb meninggal) kisah bertunang kami pun senyap macam tu aje..

Hujung tahun 1993, hb hantar rombongan merisik saya. Ikut adatkan... Lepas merisik surelah bertunang.....tapiiiii saya lupalah bila kami bertunang...eeiiiii terukkan saya...tarikh penting pun bole lupa...

Dan akhirnya 20 May 1995 kami selamat disatukan. Alhamdullilah...

Dan dalam tempoh 14 taun ni, nilah hasilnya...2 lelaki & 1 pompuan..



Doakan kebahagiaan rumahtangga kami berkekalan hingga ke syurga Allah.

" Ya!Allah...rahmatilah hidup kami, kekalkanlah kebahagian rumahtangga kami, tabahkanlah hati kami menempuh segala ujian & dugaan yang KAU turunkan. Kuatkanlah ikatan kasih sayang kami dan lindungilah kebahagian kami...ameennn"


5 sentuhan jemari:

nino mok berkata...

happy annivesary nina+hb yang ke 14
akak doakan semoga kekal bahagia sehingga ke akhir hayat bersama ngan anak2 yg chomel, semoga keluarga nina sentiasa dirahmati dan diberkati Allah dan semoga Allah mempermudahkan segala urusan

uhh best ar baca n3 nina ni
macam akak ngah baca novel je
nina ada bakat menulis tau

PUAN THALHA : berkata...

happy anniversary buat kak nina dan keluarga. Semoga jodoh kekal dunia akhirat. InsyaAllah.. ;)

PUAN THALHA : berkata...

btw, kak nestumstrawberry, saya tak dapat nak view blog akak lah. uhuhu. nape ek?

edrina berkata...

Happy belated anniversary buat ina & hubby.. Semoga kebahagiaan ini berkekalan keakhirnya..Insyaallah..

14 Tahun..lama tu... many congratulations dear!!

ina @ nina @ infazety berkata...

nino....

trima kasih utk ucapan & doa2 tu..
ada bakat menulis??? hikhikhik... tulis blog je bole lah kak...

thalha...

trima kasih dik...
blog kak nestum tu dh d privatekan. nnt thalha bg email add. minta kak nestum invite..

edrina..

trima kasih ed...
ameennn...utk doa2 ed tu..