Khamis, Mei 28, 2009

Hari Yang Sangat Panaz

Panaznya hari niiiiiii....hhhmmmm...siang tadi dari pukul 10 pagi sampai 6 petang bekalan letrik terputus kat rumah saya ni. u olls bole bayangkan macam mana keadaan bila tak ada letrik dengan cuaca yang ala2 panaz terik ni...

Notis pemberitahuan berkenaan bekalan letrik tak ada ni dah di kabarkan 2 hari awal, makanya hari ni pagi2 lagi saya dah kelang kelibut kat dapur. Seawal 6 pagi mesin basuh saya dah beroperasi padahal sebelum ni pukul 10 baru nak isikan air...oopppsss.. kecualilah kalau musim bulan tengkujuh..

Hb pulak pagi2 sibuk tanya pasal nasi. Pukul 7 saya dah panaskan siap2 nasi yang balance semalam, banyak tu bole makan sefamily, tapi dia duk jugak bising suruh saya masak nasi lagi...alahai cik abang saya ni...risau sungguh dia.. saya pun malas nak berpidato pepagi ni...saya masaklah jugak bagi dia puas ati...hehe..

Hari ni saya masak sotong sambal, maka dengan itu saya perlukan santan kelapa. Awal2 saya dah bagitau aiman suruh ke kedai beli kelapa...dia duk asyik lepak depan tv tengok Ben-10 lah, dec. conanlah & bermalas-malasan...saya ni jenis yang malas nak cakap ulang2 kali, penat mulut ni...

Tepat pukul 10 seperti dijanjikan, terputuslah bekalan letrik tu...hhmmm...sabar je lah..saya pun malas nak tunggu lama2 terus masak...potong sotong, tumbuk bawang semua, sambil2 tu jeritlah kat aiman suruh gi kedai beli kelapa...alamak!!!!!! kalau letrik dah tak ada mananya nak mesin kelapa????? Alahaiiiiiii kassimmm...tension tau, tadi ibu suruh awal2 tak mau pegi...dah lah bebel lebih2 pun buat apakan, bukan bole dapat santan pun..sib baik ada santan kotak...belasah je lah...

Tengahari & petang paling kritikal keaadaannya...saya dah macam cacing kepanasan...rasa tak nak pakai baju je...ooppppssss...panazzzz....panazzzz...peluh jangan cakaplah...berciciran..kalau bole nak berrendam dalam kolah je...hahaha.. sabar...sabar...

Hmmmmm...okies..okiess.. saya nak settle keje...baju ada 2 baldi lagi tak sidai...


4 sentuhan jemari:

nestumrasberi berkata...

bestnye sambal sotong.dah lama tak makan sambal sotong.nina buh santan yek.banyak ke nak buh santan tu.akak penah dengar nak sambal sotong sedap buh santan sikit.

ina @ nina @ infazety berkata...

nino...
selalunya santan tu ina letak ckit je dalam secawan.
mmg sedap sebab kuah sambal tu mcm pekat & berlemak...

edrina berkata...

mmg tak best kan kalau tak der letrik.. sure menggeluour kepanasan.. huhu

ina @ nina @ infazety berkata...

mmg ed...
klu bole rasa nk pakai bra & panties je...oppsss. terlebih sudah!!!!