Rabu, Jun 10, 2009

Penat Betul

Hari ni penuh dengan xtvt. Dari pagi sampai ke tengah malam.

Pagi tadi, saya, hb, mak + izzati gi jalan2 kat jalan TAR. Penat jugaklah, sib baik orang tak berapa ramai, kiranya bershopping dalam keadaan yang selesa.

Kami ke SOGO, tengah sales giler2. Mak beli handbag & bedsheet (ini memang murah giler, 70% disc. rambang mata memilih). Saya kalau bab2 bedsheet ni memang kelip2 mata nengoknya. Kalau hb tak ikut tadi memang saya rembat satu, tapi sebab hb ikut saya tak jadilah merembat.

Saya dah siap tayang2 ngan hb, hb geleng paler. Hb kata kat rumah ni yang belum pakai pun ada dua, tiga lagi. Hisy!!! geram....

Lepas SOGO kami ke GULATIS beli kain ela....kan RAYA tinggal 3 bulan je lagi. Kat sini pun sales giler2 jugak, hb siap offer, suruh amik 1, tapi saya tak maulah. warna & corak macam tak bape nak menariklah. Malaslah pulak nak menambah koleksi kain, yang ada tak buat baju lagi pun ada tiga empat helai lagi.

Sejak dah bersara ni, bukannya ada buat baju pun. Kalau dulu rajin jugak sebab memang tiap2 hari ke ofis berbaju kurung.

Lepas lunch, terus balik, tak bole berlama2 sebab budak2 tinggal kat rumah. Sebelah petang mak, adik2 & anak2 buah saya ke Tesco. Saya tak ikut dah, tak larat sebab migrain. Lepas telan ubat terus tido.

Malam, pergi rumah kakak saya kat Bukit Beruntung. Dalam pukul 8.30 sampai kot. Jalan jam sikit dekat area Rawang. Rumah kakak tengah renovate...aduhhh!!! habuk...teruk sangat. Lepas makan, sembang2 terus balik. Mak & adik2 saya tido kat rumah kakak.

Saya sampai rumah tadi dalam pukul 11.30. Fuhh!!! Penat...bukan bole terus tido. Baju dalam mesin basuh setambun, so kenalah settle kan dulu.

Dalam pukul 12.30 tadi settle semua keje....tak tido lagi, layan games pulak...bukan apa...rehatkan minda..haha...

Esok, tak tau apa pulak kisahnya........

2 sentuhan jemari:

Raihanna berkata...

wah bz nye kak ina...
a'a la... raya tak lama lagi je kan...
hehe..
biasela kak.. kite org perempuan nie...
x pernah lepas kan dari nafsu shopping..
keh2...
macm papa rai pun..
asyik pening pala je pas mama shopping..
kah2.. rabak dibuatnya... ngeh2...
kak ina! nak jus mangga....
teringat2 tau x...
wawawawa....

ina @ nina @ infazety berkata...

raiiii...

shopping & pompuan kan x bole d pisahkan, so laki2 kenalah paham... hehe...

jus mangga lagi?? sian dier... balik m'sia ni pulun abis2an ek! biar smpi kembung pn xpe...janji puas ati...