Isnin, Jun 01, 2009

Gatalnya Hidung

Hari ni saya betul2 diserang selsema...asyik terbersin je dari pagi tadi. Badan tak demam lagi, harap2 tak demamlah sebab esok nak gi piknik....kan musim cuti sekolah sekarang ni, macam2 lah xtvt adakan, kalau tidak maunya tiga2 orang tu merungut je....

Mata hb dah ok sikit walaupun bengkak masih ada...atas bawah merah, sib baik hb ni jenis kelopak mata besar, kalau macam saya yang sepet ni, sure nampak sembab...

AAAhhhhhccuuumm!!!!! terbersin lagi...alhamdullilah...naik merah dah hidung ni saya gosok. Mata saya pun dah start merah & berair2. Suara dah lain macam je...Saya biasanya kalau kena selsema lepas tu mesti akan batuk.

Malam tadi nak mengelakkan lagi teruk selsema ni saya tido sorang2 kat luar. Budak2 & hb tido dalam bilik, dalam bilik pasang econ... sekarang ni kan panas terik, semalam petir berdentum dentam tapi hujan tak turun pun...cuaca betul2 tak menentu sekarang ni, tu sebab penyakit senang dapat...

Saya ni pulak jenis yang tak bape suka minum air putih, makin senanglah kena penyakit. Tapi tak apakan, penyakit tu menghapuskan dosa2 kita...

Esok kalau makin teruk, macam mana nak pegi piknik...aduhhh!!! semua dah setting. Adik ipar saya pun dah apply cuti. HHmmmm...terpaksalah pegi jugak, kesian pulak kat derang semuakan...

Saya ni sejak dah berhenti keje, kalau demam memang tak pegi klinik, makan je ubat2an yang ada dalam peti ais... Dalam peti ais saya tu macam2 ubat ada. Hb suka beli kat farmasi aje. Kalau teruk memang lah kena pegi kan....takat bole jalan pegi bilik air tu tak adalah teruk manakan....kadang2 demam ni tak bole nak manja sangat, makin kita baring makin lambat baiknya...

Saya tengah bermalas2an kat atas katil ni, biasanya laptop ni saya letak kat luar, tapi disebabkan tahap kemalasan terlebih pulak hari ni, dengan ditambah ketidak selesanya hidung, saya usung bawak atas katil...mula2 tadi rasa macm nak tido, tapi mata tak ngantuk pulak.

Bulan membaca novel dah berakhir...akceli ada satu lagi novel saya tak abis baca, pelan2 yang ni....

Bulan June ni bulan membuat cross stitch....so sebulan ni saya akan sudahkan wip2 saya yang banyak menimbun tu....kan saya ni tamak haloba...semua benda nak buat, last2 satu pun tak siap...orang tamak selalu rugi....

Saya rindulah kawan2 kat SKAC, lama tak jenguk sana...apa kabar ngan kakak2 & adik2 kat sana...



2 sentuhan jemari:

fizan *sew addict!* berkata...

haha gatal hidung pulak ye...alergik agaknye...sama mcm saya lah..kalau habuk, habis start dah bersin...tak lama tu hidung berair....berair betul tu....

apa pun, semoga cepat sembuh..nanti boleh gi piknik.....

ina @ nina @ infazety berkata...

fizan...
akak bukan alergik tp kena selsema..sob..sob..sob..