Rabu, Jun 03, 2009

Piknik @ Sungai Gabai

Seperti yang direncanakan, kami serombongan pergilah berpiknik. Saya & family, abah mertua, abang ipar & 2 anak, adik ipar & husban dan adik ipar saya yang single lagi. Kami bertolak lambat, dalam pukul 9.45 pagi, akceli siapnya dari pukul 8.30, tapi ialahkan bila dah ramai tu, macam2 hal lah jadinya..

Sampai Sungai Gabai dalam pukul 10.15. Saya ni walaupun badan dalam kondisi yang tak bape nak selesa, tapi saya gagahkan diri jugaklah...sob..sob..selsema saya tak baik lagi..

So, layan je lah gambar2 ni ek!!!

Sungai Gabai



Baru sampai, 5 orang ni dah tak sabar2 nak berrendam.


nak buat BBQ kenalah hidupkan api..xtvt mengipas oleh adik ipar saya.




Ayam yang dah siap diperap dari malam..mabelesss!!!


Ikan pun ada jugakkk..


Hey!!! Api dah nyala...


xtvt panggang memanggang pun bermula


Lepas makan derang semua terus mandi. Saya je sorang yang tak mandi. Maka terkebil2lah saya sensorang sambil mengulit novel.

Aiman, abah mertua & abang ipar saya. Apa yang derang buat? Haaaa... tangkap ikan..


Aiman yang konon2 nak jadi tarzan...

Balik dalam pukul 2.30. Itu pun setelah saya terjerit2 macam tarzan suruh derang naik. Kalau ikutkan derang sampai ke malam pun tak kisah.

6 sentuhan jemari:

nino mok berkata...

bestnya
turn kita orang ahad ni
lokasi : sg itik, gopeng
yuk!

PUAN THALHA : berkata...

sangat best picnic ituw!!! siap bbq sey!

cikpuanpijan berkata...

wow!! bestnye mandi manda......jelezz..... kitorang sini pun x penah lagi piknik tepi sungai..haha lg pun tak ada geng best nak pegi..kl balik kg best la..boleh pergi lata kinjang atau Sungai KLah atau Sungai Bill...atau lata bongsu..

ina @ nina @ infazety berkata...

nino...

budak2 best arr, dpt mandi, ina yg xbest, duk melangut tepi sungai...

thalha..

BBQ simple2 je dik, tapi tetap mabeles...

fizan..

jgn ar jeles meles ngan akak..
kn nk balik kpg seminggu...
so bolelah berkubang dlm sungai mn2 kt kpg tu....hehe...

cikpuanpijan berkata...

kalau kat rumah, sungai tak de..longkang je ada..haha nak kena setting time ngan asben..nak ajak dia jalan..dia payah sket kalau dah dok rumah, tak nak dah keluar....huhu

ina @ nina @ infazety berkata...

longkang??? hahaha....longkang klu besar xpe jugak....klu takat muat kaki jeee, xpayah arrr...

orang yg keje ni time2 cuti lah derang nk rest...
yg kita mmg duk umah ni, time cuti plak nk berjalan...kihkihkih...